onsdag 9 maj 2018

Överraskande blomsterfägnad

Ibland är det som en liten imaginär hand varsamt kupar sig runt hjärtat och försiktigt, försiktigt trycker till en aning så att värme och glädje genast skickas ut i alla artärer och vener och får blodet att sjunga.

Så känner jag efter att ett blombud lämnat mig en helt fantastiskt ljuvlig ståtlig bukett vars vidhängande kort och otroligt rara ord och rader avslöjade att blommorna är från alla fina arbetskamrater och kollegor på Landsbygdsnätverket.

Blomsterbuketten är ljuvlig. Utomordentligt välkomponerad till både färg, form, doft och bladverkens struktur och skiftningar. Ljusa skira toner av gult, vitt och blekrosa som smakfullt accentueras av ett dovt grönt och frodigt lövverk.

Denna kärleksfulla gest och vackra installation pryder nu mitt kök, öh, okej då, efter att ha varit flyttats runt i såväl olika vaser som på olika platser innan jag kunde bestämma mig var den gjorde sig vackrast.

Så glad man blir och så omtyckt man känner sig när man helt överraskande får något så här fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar