lördag 27 januari 2018

Finlödda!

Lödassmånne! Min absoluta favvismorgon! Avspänd, glad, harmoniskt, förväntansfull, upprymd då TVÅ hela hemmadagar ligger utbredda som en öppen famn framför mig.

Gjorde djuren, bryggde kaffe , gjorde mig en gomacka medan jag spelade mjuk meditativ musik på låg knappt förnimbar nivå. Musik som jag emellertid genast stänger av när morgonens höjdpunkt anländer i mobilen: Dagens Ninni!!! En liten morgonfilm på morgonpigga sötnöten Ninni Thor. När hon låter lite, kanske några förtjusta skrik och lite nånsensprat, gnäll eller gny, då kommer hundarna rusande och ska se de också!!! Haha.



Husfar, den förkylde stackarn, sover mellan hostattacker och rosslingar.

När han kom ner stekte jag plättar gjorda på nyvittjade ägg, stenmalet vårvete och skrädmjöl. Då blev han glad. Och en glad gubbe är mycket roligare än en oglad.

Husfars pannkaksfrukost avslutades med en stunds kel och närhet med Rudolf och Dagny.






Röjde sen en stund i kök och stuga.

När jag hämtade mer diskmedel ur städskåpet blev jag full i skratt. Nog för att jag inte tycker att Yes har en sådär värst vidare smart hållbarhetsgaranti på sina flaskor - men att jag misstrodde rekommendationerna så till den milda grad att ag hade bunkrat i den här omfattningen, det hade jag nog inte rikigt koll på....


Plötsligt knackade det på dörren. Familjen Thorshill kom! Glädjen blev stor hos både två och fyrbenta när lilla Ninni charmade oss alla, det lilla grynet! Åh vad hon är ljuvlig den lilla!

Dagny, som ju är tokig i barn, vek inte från hennes sida!

Jag gjorde en stor gryta med purjo & potatissoppa till oss allesammans - nja, inte till Ninni o inte till hundarna...










Ninni Far och Farfar



2 kommentarer:

  1. Dagny och Ninni de är ju så himla söta! Jag vill också berätta att igår gjorde jag smörgåstårtan från din Bak&Glädje bok. Min man fyllde år och vi bjöd på den! Den var så god det tyckte vi alla. Ha en bra vecka!
    Kramar från
    Sivan

    SvaraRadera
  2. hun er SÅ dejlig, den lille Ninni
    kærligst/hanne

    SvaraRadera